دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 00:30

لیگ نخبگان آسیا| دوئل پرسپولیس و الاهلی در جده/ جدال استقلال و الغرافه در شهر قدس

لیگ نخبگان آسیا| دوئل پرسپولیس و الاهلی در جده  جدال استقلال و الغرافه در شهر قدس
تیم‌های پرسپولیس و استقلال از توانایی‌های خود رد لیگ نخبگان آسیا رونمایی خواهند کرد.
کد خبر : 931845

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا از امروز برای نمایندگان ایران آغاز خواهد شد و تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مصاف الاهلی عربستان و الغرافه قطر خواهند رفت. 

الاهلی - پرسپولیس 

سرخپوشان ایران که موفق‌ترین تیم کشورمان در رقابت‌های آسیایی در دهه اخیر بوده‌اند در اولین گام باید ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه عبدالله بین فیصل شهر جده در خانه الاهلی به میدان بروند. پرسپولیس در شرایطی به دیدار حریف عربستانی می‌رود که در لیگ برتر از سه بازی اول ۵ امتیاز گرفته و آخرین دیدار رسمی خود را ۹ شهریور برابر فولاد با برتری پشت سر گذاشته است. شاگردان گاریدو پس از ۱۷ روز به دیدار حریفی می‌روند که چند روز پیش در لیگ داخلی بازی کرده و می‌توان گفت تیم حریف در شرایط مسابقه است.  

در اولین دوره لیگ نخبگان، پرسپولیس که سابقه حضور در فینال دو دوره لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد به دنبال برتری بر حریفی است که مهره‌های نامدارتری را در اختیار دارد. در لیست نماینده کشورمان الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، ایوب العملود، میلاد محمدی، محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، سعید صادقی، اوستون اورونوف، فرشاد احمدزاده، عیسی آل کثیر و علی علیپور مهره‌هایی هستند که می‌توانند به تیم در کسب نتیجه کمک کنند. گاریدو هم این فرصت را دارد تا در نخستین تجربه رسمی سرمربیگری‌اش در لیگ نخبگان نتیجه خوبی با پرسپولیس بگیرد.  

الاهلی که یکی از تیم‌های متمول عربستان است با سرمربیگری ماتیاس جایسل آلمانی به دنبال نمایشی پر قدرت در لیگ الیت خواهد بود و در این بازی از حمایت هواداران خود بهره می‌برد. کیفیت بالای زمین چمن ورزشگاه عبدالله بین فیصل کمک خواهد کرد تا این تیم برابر پرسپولیس نمایش زیبایی ارائه کند و قطعاً نماینده کشورمان هم روی زمین بازی بهتری ارائه می‌کند. روبرتو فیرمینیو، ایوان تونی، ادواردو مندی، فرانک کِسیه، راجر ایبانز، مریخ دمیرال و گابری بازیکنان خارجی مطرح الاهلی هستند که می‌توانند به این تیم در ارائه بازی بهتر کمک کنند.

استقلال - الغرافه

آبی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا ساعت ۲۱:۳۰ امشب در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان الغرافه قطر هستند. استقلال که در سه هفته آغازین لیگ برتر ۴ امتیاز کسب کرده با شکست وارد لیگ الیت می‌شود. شکست برابر استقلال خوزستان باعث شد تا در فاصله ۱۸ روزه حضور آبی‌پوشان تا بازی برابر الغرافه، بحث برکناری جواد نکونام مطرح شود که در نهایت سرمربی آبی‌ها ماندگار شد و آلمدین زیلیکیچ همانند وردان کیوسفسکی از استقلال جدا شد. سید حسین حسینی، روزبه چشمی، سامان فلاح، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، میلاد زکی‌پور، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو و محمدحسین اسلامی در زمره بازیکنان تأثیرگذار استقلال هستند که نمایش خوب آنها برابر حریف قطری می‌تواند به ان‌ها کمک کند تا برنده بازی حساسی شوند. هر چند کیفیت زمین چمن ورزشگاه شهر قدس نامطلوب است و کار را برای هر دو تیم سخت می‌کند.

الغرافه نیز همانند دیگر تیم‌های عربی هزینه زیادی کرده تا بتواند در لیگ نخبگان نمایش قابل قبولی داشته باشد. این تیم با هدایت پدرو مارتینز پرتغالی در لیگ ستارگان قطر رتبه ششم را در اختیار دارد، اما در لیست این تیم بازیکنان شاخصی، چون خوسلو، رودریگو، فلورینل کومان، فابریزیو دیاز، جمال حامد، جانگ هیون سو و فرجانی ساسی حضور دارند. ضمن اینکه یاسین براهیمی الجزایری یکی از مهره‌های کلیدی الغرافه است که به دلیل مصدومیت به ایران نیامده است. قطعاً الغرافه تمام تلاش خود را می‌کند تا در برابر استقلال نتیجه مطلوبی بگیرد و نماینده کشورمان باید بهترین استفاده را از میزبانی ببرد و به ۳ امتیاز مسابقه نخست دست یابد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب